سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لینک دوستان
درخت دوستی
روستای شیرازآباد
گنابادسیتی
باشگاه جوانان روستای روچی
آشنایی با روش یادگیری خدماتی
روستای استاد
روستای وفس
روستای بیلند
روستای حاجی آباد
گنابادشناسی
اخبارگناباد
کانون فرهنگی نوغاب
باشگاه کشاورزان جوان خلیل آباد
روستای اسفرجان
روستای شاهکوه
روستای قرن آباد
روستای دماب
روستای مهموئی
سازمان مرکزی تعاون روستائی
ایران ترویج
روستای ملوند
روستای کریت
روستای‌ پاکدشت‌
روستای دستگرد بیرجند
روستای مرانک
پایگاه خبری گناباد
آباد باد گناباد
جامع ترین سایت روستاشناسی ایران
سایت مهدی زنگوئی
شهر برزک
روستای ازناوه
روستای کزج
روستای کلات گناباد
روستای سقی
روستای دشتیاری
بچه های روستا
خبرگزاری روستا
گالری عکس شهرستان
سایت اطلاع رسانی فرش ایران
کارپتور
روستای خان آباد
موسسه توسعه روستایی ایران
روستای جزین
روستای خیبری
روستای دلوئی
باشگاه کشاورزان جوان روستای بیمرغ
روستای بقمچ
روستای نیور
روستای بغداده
روستای هدک
روستای نجم آباد
روستای نجم آباد گناباد
باشگاه کشاورزان جوان اسجیل
دنیای مجازی
باشگاه کشاورزان جوان روستای کلیدر
دهیاری گیسور
روستای زیبد
باشگاه کشاورزان جوان روستای صدخرو
پایگاه اطلاع رسانی شورای روستای سقی
روستای برگو
پایگاه تصاویر روستای سنو
گناباد20
روستای نوق
وبگاه روستای کوشه

سنو روستای ازجنس زعفران

از هر 147 هزار گل، یک کیلوگرم زعفران خشک به دست می آید

درست زمانی که گیاهان و درختان به خواب زمستانی فرو می روند، در اوج برگ ریزان و پاییز هزار رنگ، گیاهی جادویی سر از خاک بر می دارد. گیاهی پاییزی با گل های بهاری.

«زعفران» را می گویم، گیاهی که فقط با دو بار آبیاری مفید در سخت ترین شرایط زیستی پرورش می یابد و با وجود ریز و کوچک بودن، به لحاظ اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی شگفت آور است.

زعفران دنیای پر راز و رمزی دارد، کاشت آن، داشتش و برداشت آن هریک زوایای پیدا و پنهان خاص خود را دارد.

باید زعفران کار و آشنا با آن باشی تا به حقایقی که درباره این گیاه جادویی گفته می شود واقف شوی.

این جا گل چیدن خلاف نیست

از اول مهرماه هرسال که کشاورزان درنقاط دیگرکشور محصولات خود را جمع آوری نموده اند زعفران کاران ایران وبخصوص جنوب خراسان آماده کردن باغات زعفران خود برای گل دهی را شروع می کنند و پرکارترین فصل کاری خود را تجربه می کنند.روستای سنو نیز درشهرستان گناباد به لحاظ چشمه آب منحصر به فرد آن و منطقه کوهپایه ای آن از شرایط اقلیمی خوبی برای کشت زعفران برخوردار است که حدود 1000هکتار سطح زیر کشت زعفران دارد.که تمام مردم روستا را درگیر خود می کند و می توان از نیمه مهر ماه تا اواخر آذر این روستا را یک روستای زعفران زده نامید تمام کارهای روستا وحتی سنوییهای مقیم دیگرشهرها را برای جمع آوری زعفران و کمک به روستا می کشاند به طوری که جمعیت روستا را تا دو برابر افزایش می دهد از اول مهر ماه کشاورزان مزارع را برای آبیاری آماه می کنند و از 15مهر آبیاری شروع و تا 20 آبان آبیاری باغات زعفران روستا سنو به پایان می رسد و باغات زعفران از10آبان گل دهی آن شروع  و درمدت 20روز تقریبا فصل برداشت زعفران کم کم به پایان می رسد


» نظر

واینک هفت سال گذشت

بافت قدیمی روستای سنووبلاگ  روستای سنو با هدف اطلاع‌رسانی بین اهالی روستا و جمعیت مهاجر پراکنده در شهرهای مختلف، و نیز به منظور ایجاد جو دوستی و صمیمیت بین افراد، تقویت همکاری‌ و هم فکری، تبلیغ، حفظ و اشاعه فرهنگ رایج مردم روستای سنو و آشنا کردن مردم علاقمند به طبیعت با جاذبه‌های طبیعی بسیار زیبای این روستا افتتاح گردید. بدیهی است که رسیدن به اهداف ذکر شده کاری است بسیار دشوار و جز با همیاری و مساعدت شما مردم خوب این روستا میسر نیست. پس در هر کجای دنیا که هستید، منتظر ارسال تصاویر، مطالب، حکایت‌ها و اخبار شما هستیم تا بتوانیم پایگاهی پربار و مفید داشته باشیم. امیدواریم با بهره‌گیری موثر از فناوری اطلاعات و ارتباطات، بتوانیم فاصله‌هایی که به ناچار انسان‌ها را از هم دور می‌سازند، کوتاه‌تر کنیم. منتظر دریافت نظرات و پیشنهادها و مطالب خواندنی شما هستیم.

وبلاگ روستای سنو یکی از اولین وبلاگهای استان وکشور میباشد که توانسته هفت سال به صورت متداوم اخبار واطلاعات روستای سنو رو به نمایش بگذارد  اگر در فضای مجازی به جستجو به پردازید شاید به اندازه انگشتان یک دست هم نتوان وبلاگ روستایی با سابقه هفت سال پیدا کرد.در هفت سال پیش که کمتر کسی در فضای مجازی فعالیت داشت دوست عزیزمون جناب آقای ذوالفقاری  همزمان با ایجاد باشگاه کشاورزان جوان به خاطر دغدغه هایی که برای روستاداشته وپوشش دادن به فعالیتهای  این باشگاه که توانسته بارها نام روستای سنو رو بر سکوهای افتخار استان وکشور بر افراشته کند ایجاد کرده است. 

به نظر شما آیا این وبلاگ توانسته در جهت معرفی روستای سنو به اهدافی که داشته برسد؟

به نطر شما آیا این وبلاگ توانسته فرهنگ وجاذبه های گردشگری روستای سنو رو به بازدید کنندگان معرفی کند؟

آیا این وبلاگ توانسته اخبار و وقایع سنو را به خوبی پوشش دهد؟

آیا این وبلاگ توانسته....................؟

من به نوبه خودم از زحمات مدیر وبلاگ جناب آقای مهدی ذوالفقاری که همیشه سعی بر اتحاد وهمدلی ،پیشرفت روستای سنو و اطلاع رسانی در وبلاگ داشته تقدیر وتشکر میکنم امیدوارم با انتقادات ،نظرات وپیشنهادات که شما دوستان وبازدیدکنندگان برای ما ارسال میکنید بتوانیم گامی هر چند کوچک در جهت معرفی روستایمان به دیگر ایرانیان برداریم


» نظر

افتتاح اولین خانه داوطلب جمیعت هلال احمر شهرستان گناباد در روستا

بنا به گزارش خبرنگار باشگاه کشاورزان جوان: همزمان با هفته کاهش بلایای طبیعی خانه داوطلب جمیعت هلال احمر روستای سنو با حضور معاونت داوطلبان استان خراسان جناب آقای زرگر،جناب اقای شریفی بخشدار کاخک،آقای هدایتی ریاست هلال احمرشهرستان گناباد وپرسنل جمیعت هلال احمر ومسولین محلی افتتاح شد .

در ابتدا محمد نبی زاده دهیارروستای سنو ضمن خوش آمد گویی به حاضرین مطالبی را در مورد روستای سنو وتشکلهای مردم نهاد فعال  بیان نمود سپس جناب آقای هدایتی رئیس جمیعت هلال احمر شهرستان گناباد گفت : با نگاهی دقیق به وضعیت موجود در روستاها در می یابیم که توجه به منابع انسانی و نیروهای بالقوه موجود در روستاهادر جهت مشارکت و همراهی در برنامه ریزی ها و فعالیتها بسیار لازم و ضروری است .

وی گفت :هدف از تاسیس خانه داوطلب همفکری، برنامه ریزی و مشارکت اعضای داوطلب در برنامه های جمعیت هلال احمر می باشد. همچنین ارائه آموزش های امدادی برای حضور به موقع در حوادث و همچنین فعالیتهای عام المنفعه وداوطلبانه جهت شناسایی منطقه به نفع نیازمندان از دیگر اهداف اصلی خانه های داوطلبی می باشد.در ادامه اصغر صادقیان سرپرست خانه داوطلب جمیعت هلال احمر روستای سنو گفت:برپایی خانه داوطلب گامی بزرگ در جهت تحقق اهداف خیرخواهانه و انسان دوستانه جمعیت هلال احمر و پل ارتباطی میان توان توانمندان و نیاز نیازمندان است.وی سپسگزارشی از فعالیتهای انجام شده در این خانه داوطلب در چند ماه اخیر بیان نمود سپس حجت اسلام سیدان روحانی طرح هجرت روستای سنو ضمن تشکر از حاضرین نکاتی را درمورد ضرورت خانه داوطلب وکلاسهای اموزشی امداد بیان نمودند در ادامه جناب اقای زرگز معاونت داوطلبان استان خراسان رضوی

ضمن اشاره به افتتاح خانه داوطلب جمیعت هلال احمر روستای سنو گفت : طبق سیاستگذاری جمعیت هلال احمر که همانا مشارکت فعال و همه جانبه جوانان وداوطلبان در راستای ارائه خدمات بشر دوستانه است، خانه داوطلب جمیعت هلال احمر روستای سنو ایجاد شده. در پایان لوح تقدیری که از طرف بخشداری ودهیاری روستای سنو تهیه شده بود به جناب آقای هدایتی که کمال همکاری را در یک سال گذشته با خانه داوطلب جمیعت هلال احمر روستای سنو داشته اهدا وبرای ایشان آرزوی موفقیت در تمام مراحل زندگی وکاری کردند این مراسم ساعت17:30 با ذکر صلوات برمحمد وال محمد به پایان رسید


» نظر

روز سالمند مبارک

درتمام جهان وایران روزهای زیادی با نامهای متفاوت وجود دارد روز پدر روز مادر روز پرستار روز جوان .......که با تبلیغات وسر صدای زیاد برگذارمی شود،اماامروز روز سالمند است. مورخه 10/7/1391 در دنیا و ایران با نام روز سالمند نام گذاری شده است . روز جوانان دیروز و سرمایه ای امروز ،سالمندی دوره کمال و پویای آدمی است سالها بی که بدلیل تجربه می تواند کارآیی زیادی راداشته باشد اگر خانوادها و جامعه سالمندان را در میان خود باور کنند اگر سالمندی در شهرها به منزله بازنشتگی و دور از کار می باشد لیکن سالمند روستای در70سالگی کار کشاورزی که جوان امرروز از آن دوری می کنند را با تمام وجود انجام می دهند و در مزارع خود روز را به شب می رسانند آبیاری می کنند شخم می زنند کارمی کنند وتولید می کنند زمین وباغ را دوست می دارد واز امانت خداوند که در دست اوست رزق حلال درمی آورد سالمند روستای ورزش صبحگاهیش پیاده رفتن به سر مزارع است وپارکش مزرع وباغش او پر توان و با انرژی خاطرات دروان جوانی خود را یاد میکند.روزسالمند برتمام سالمندان وبخصوص سالمندان زحمتکش روستا مبارک .منبع سایت دهیاری سنو


» نظر

راهیابی آثارعکاس سنویی به جشنواره بین المللی عکس اعتیاد

2جشنواره ملی عکس اعتیاد نفر از عکاسان انجمن سینمای جوان شهرستان گناباد موفق به حضور در جشنواره بین المللی عکس اعتیاد شدند.
دبیرخانه جشنواره عکس اعتیاد، اسامی راه یافتگان به این جشنواره را اعلام کرد.

در بخش تک عکس:
حجت سپهوند با 4 عکس، مهدی بلوریان، سروش جوادیان، امین خسروشاهی و جمشید فرجوند فردا با 2 عکس، پیام احمدی کاشانی، فرزاد آریان‌نژاد، حامد ایلخان، مصطفی بذری، امین بهرانی، سالار پویان، عباس حاجی محمدی، سیدصادق حسینی، سیدمحمد مهدی حسینی، مهدی ذوالفقاری از گناباد، علیرضا رحمانی، پریسا رحیمی، زرتشت سلطانیان، اشرف طباطبایی، داوود قهردار، علی رضا گودرزی، اکبر محمد‌زاده از گناباد، روح الله یزدانی بهبهانی با 1 عکس از ایران، Enrico Fabbian از آلمان با 3 عکس، Hector Mediavilla از اسپانیا، Leonid kudryko از ازبکستان Mahfuzul Hassan ،Akash و Ekhlas uddin از بنگلادش به جشنواره راه یافتند.
در بخش مجموعه:
حسین فاطمی، بهروز مهری، امیر رضا فخری، بهنام صدیقی، علی رضا گودرزی، حسین ساکی، حجت سپهوند از ایران Fakrol eslam و Akash از بنگلادش، Enrico Fabbian از آلمان، Jao Pina از پرتغال، James Oatway از آفریقای جنوبی و Hector Mediavilla از اسپانیا با رای هیئت داوران پذیرفته شده‌اند.
نمایشگاه جشنواره عکس اعتیاد، 19 و 20 مهر ماه در مجتمع فرهنگی امام علی (ع) ارومیه برگزار و از عکاسان برگزیده تقدیر خواهد شد.
شایان ذکر است اولین جشنواره بین المللی عکس اعتیاد با هدف نمایش تمامی عوامل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تاثیرگذار بر بروز اعتیاد به میزبانی ایران در ارومیه برگزار می شود.


» نظر

کمیته توسعه پایدار روستایی ایران با حضور نماینده باشگاه کشاورزا

کمیته توسعه پایدار روستایی ایران  با حضور نمایندگان دستگاههای عضو این کمیته در محل موسسه پژوهش های برنامه ریزی ، اقتصاد کشاورزی  و توسعه روستایی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی در تهران برگزار شد.

در این کارگروه تخصصی  که جزو کمیته های فرعی کمیته ملی توسعه پایدار می باشد موضوع تشکیل کمیته ملی باشگاههای کشاورزان جوان ایران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه مهدی ذوالفقاری به نمایندگی از دبیران استان به ارائه گزارشی از نقش باشگاه کشاورزان جوان در توسعه پایدار روستایی با نگاهی به تجربیات به دست آمده در روستای سنو پرداخت. در ادامه این جلسه ناصر صاحبی موسس باشگاههای کشاورزان جوان استان خراسان رضوی به ارائه گزارشی از روند شکل گیری این نهاد مردمی و اهداف و برنامه های بلند مدت آن پرداخت. همچنین به سوالات مطرح شده از سوی اعضای کمیته نیز پاسخ داده شد.

شایان ذکر است کمیته توسعه پایدار روستایی از کمیته های فرعی کمیته ملی توسعه پایدار می باشد که مصوبات و نظرات آنان ملاک عمل در تصمیم گیریهای کلان کشور می باشد و اعضای آن عبارتند از دکتر رحیمی سوره معاون موسسه و رئیس کمیته، دکتر پالوچ رئیس گروه پژوهشی توسعه روستایی، نمایندگانی ازوزارت کشور، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری، سازمان تحقیقات آموزش و ترویج، سازمان تعاون روستایی،وزارت راه و شهرسازی، سازمان میراث فرهنگی و ...

 


» نظر

مراسم جشن ولادت امام رضا (ع) در روستای سنو برگزار شد

مراسم جشن ولادت امام رضا (ع) با حضور اقشار مختلف مردم در مهدیه روستای سنو برگزار شد.

به گزارش خبر نگار باشگاه کشاورزان جوان این مراسم بعد از نماز مغرب وعشاء در محل مهدیه روستا آغاز شد ابتدا حجت السلام سید حجت سیدان روحانی طرح هجرت روستای سنوسخنانی با تبیین سیره امام رضا (ع) ، مصادیقی از تواضع و فروتنی امام را بیان کرد و مومنین را به الگوگیری از سیره و منش اهل بیت توصیه کرد.شایان ذکر است مراسم تقدیر از فعالان فرهنگی روستای سنو با حضور ریس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گناباد جناب آقای قنبری ادامه پیدا کرد سپس برنامه با اجرای  گروه سرود کانون فرهنگی هنری شهدا  ادامه ودر پایان علاوه بر اهدای جوایز به گروه سرود جوایزی هم به شرکت کنندگانی که به سولات مطرح شده جواب صحیح داده بودنداهدا شد همچنین از تمامی کسانی که نامهای رضا ومعصومه داشتند با اهدا جوایز  تقدیر به عمل آمد  در پایان مراسم نور افشانی برگزار شد.


» نظر

غبار روبری گلزار شهدای روستای سنو

آئین ملی غبارروبی، عطرافشانی و گلباران مزار مطهر شهدای گلگون‌کفن انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با عنوان «مهمانی لاله‌ها» در گلزار شهدای روستای سنو برگزار گردید.

این مراسم در گلزار شهدای روستای سنو از ساعت16آغاز شد و در این مراسم اعضای پایگاه مقاومت شهید دستغیب دهیاری وشورای اسلامی واهالی روستای سنو حضور پر رنگی داشتند.

در پایان مراسم شرکت کنندگان ضمن غبار روبی و عطر افشانی آرامگاه پاک شهیدان و قرائت قرآن و فاتحه، با آرمان‌های والاای امام راحل (ره) و شهیدان تجدید میثاق کردند.


» نظر

حضور دانش آموزان ومعلمان مدارس درگلزار شهدا

همزمان با پنچمین روز از هفته دفاع مقدس به همت مدیران و  معلمین آموزشگاه ها و دهیاری وشورای اسلامی روستای سنو و در جهت آشنایی نوجوانان و جوانان روستا با ارزشهای دفاع مقدس مراسمی در محل مزار شهداء روستا برگزار شد .در این مراسم که دانش آموزان آموزشگاه ابتدایی و راهنمایی روستای سنو و موسیرزحضور داشتند با اهداءشاخه گل از طرف دانش آموزان به مقام شا مخ شهدائ هشت سال دفاع مقدس روستا ادای احترام شد در این مراسم بعهد از تلاوت قرآن کریم وصیت نامه بسیجی شهید غلامرضا مهاجرانی توسط نماینده دانش آموزان قرائت شد درا دامه مدیر آموزشکاه حمیده سنو در خصوص دفاع مقدس در دوران جنگ تحمیلی و مقام والای شهداءو وظیفه دانش آموزان درحال حاضر مطالبی را بیان نمود.ونعمت امنیت که امروزه مابه یمن رشادتها و از خود گذشتگیهای شهدائ داریم را مدیون خون پاک عزیزانی دانست، که برسر مزار آنها حاضر هستیم. در پایان یکی از معلمان ایثار گر و جانباز دوارن دفاع مقدس از خاطرات آن دروان وحضور رزمندگان در جبهه ها برای دانش آموزان مطالبی را بیان نمود که مورد توجه دانش آموزان قرار گرفت این مراسم با خواندن فاتح و غبار روبی مزارشهداء پایان یافت.                       منبع سایت دهیاری سنو


» نظر

بازگشایی مدارس در روستای سنو

نسیم خوش پائیزی و نغمه پرندگان مهاجر خبر از باز شدن مدرسه ها را میدهد. در آغازین روز باز گشائی مدارس به دلیل کم مهری مسئولین و مهاجرت روستائیان به شهر وعدم توجه به اشتغال جوانان وجذب وامهای خود اشتغالی و بی توجهی به بخش کشاورزی در پی خشکسالی های اخیر و درآمد زا نبودن صنایع دستی بسیاری از روستائیان به شهر مهاجرت کرده اند. مدرسه ابتدائی روستا سنو که زمانی 150 دانش آموز داشته است امروز 29نفر در پنج پایه مشغول به تحصیل شده اند .ومدرسه راهنمائی روستا با روستاهای رضویه.زیبد.گوهردشت.موسیرزجمعا 16دانش اموز دارد که در محل مجتمع شهید کامیاب مشغول به تحصیل می باشند.


» نظر
بایگانی
پاییز84
زمستان 84
اردیبهشت85
خرداد85
تیر85
مرداد85
شهریور85
مهر85
آبان85
میراث فرهنگی وگردشگری سنو
زمستان 85
بهار86
تابستان 86
مهر86
آبان 86
آذر86
دی 86
بهمن86
فناوری اطلاعات روستاتی سنو
اسفند86
فروردین87
ارد یبهشت 87
خرداد87
خرداد 1387
تیر 1387
مرداد 1387
آبان 1387
آذر 1387
دی 1387
بهمن 1387
اسفند 1387
فروردین 1388
اردیبهشت 1388
خرداد 1388
تیر 1388
مرداد 1388
شهریور 1388
مهر 1388
آبان 1388
آذر 1388
دی 1388
بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
فروردین 89
اردیبهشت 89
خرداد 89
تیر 89
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
بهمن 89
دی 89
اسفند 89
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
فروردین 93
اسفند 92
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95