سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لینک دوستان
درخت دوستی
روستای شیرازآباد
گنابادسیتی
باشگاه جوانان روستای روچی
آشنایی با روش یادگیری خدماتی
روستای استاد
روستای وفس
روستای بیلند
روستای حاجی آباد
گنابادشناسی
اخبارگناباد
کانون فرهنگی نوغاب
باشگاه کشاورزان جوان خلیل آباد
روستای اسفرجان
روستای شاهکوه
روستای قرن آباد
روستای دماب
روستای مهموئی
سازمان مرکزی تعاون روستائی
ایران ترویج
روستای ملوند
روستای کریت
روستای‌ پاکدشت‌
روستای دستگرد بیرجند
روستای مرانک
پایگاه خبری گناباد
آباد باد گناباد
جامع ترین سایت روستاشناسی ایران
سایت مهدی زنگوئی
شهر برزک
روستای ازناوه
روستای کزج
روستای کلات گناباد
روستای سقی
روستای دشتیاری
بچه های روستا
خبرگزاری روستا
گالری عکس شهرستان
سایت اطلاع رسانی فرش ایران
کارپتور
روستای خان آباد
موسسه توسعه روستایی ایران
روستای جزین
روستای خیبری
روستای دلوئی
باشگاه کشاورزان جوان روستای بیمرغ
روستای بقمچ
روستای نیور
روستای بغداده
روستای هدک
روستای نجم آباد
روستای نجم آباد گناباد
باشگاه کشاورزان جوان اسجیل
دنیای مجازی
باشگاه کشاورزان جوان روستای کلیدر
دهیاری گیسور
روستای زیبد
باشگاه کشاورزان جوان روستای صدخرو
پایگاه اطلاع رسانی شورای روستای سقی
روستای برگو
پایگاه تصاویر روستای سنو
گناباد20
روستای نوق
وبگاه روستای کوشه

اخرین ساباد سنو تخریب گردید

در این سالها خانه های تاریخی فراوانی با وجود اینکه ثبت ملی هم شده بودند توسط مالکان آنها تخریب و به برج یا مراکز تجاری و حتی پارکینگ بدل شده اند.

اصغر صادقیان : هر روز نه،‌ ولی هر چند وقت یک بار خبرهایی از تخریب خانه های تاریخی از گوشه و کنار کشور شنیده می شود. این خانه های تاریخی که گاهی قدمت طولانی دارند نشان از تاریخ و معماری یک دوره هستند یا بای یک شخصیت مهم تاریخی هستند اما به بهانه های مختلف تخریب می شوند و کمتر کسی هم به این موضوع توجه می کند.اما در روستای سنو آخرین ساباد بجا مانده با توجه به اینکه این اثز ثبت میراث فرهنگی نگردیده بود ولی بنای تاریخی بحساب می امد تخریب گردید ادامه مطلب...

» نظر

درخواست گارزسانی روستای سنو در نطق میان دستور

به گزارش بجستان تایمز و به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمد رجایی باغ سیایی در جلسه علنی امروز (سه شنبه 22 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور خود با تبریک میلاد عید مبعث رسول اعظم(ص)، گفت: مذاکرات هسته ای اکنون در مرحله سرنوشت سازی قرار دارد که اهداف ملت بزرگ ایران و مقام معظم رهبری جز با وحدت ملی و به تبع آن دست یافتن به یک توافق خوب تحقق نخواهد یافت.

dr rajaie03

 

سربازان سخت کوش جبهه دپلماسی تحت تاثیر تهدیدهای عاجزانه دشمن قرار نگیرند

 نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی افزود: از تیم مذاکره کننده این سربازان سخت کوش خط مقدم جبهه دپلماسی می خواهم تحت تاثیر تهدیدهای عاجزانه دشمن قرار نگیرند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: تیم مذاکره کننده ضمن رعایت خطوط قرمز ترسیم شده توسط مقام معظم رهبری با صلابت و اقتدار برخواسته از حمایت ملت شجاع ایران و رهبری معظم انقلاب از منافع ملی کشور دفاع کنند و توجه داشته باشند که ممکن است خدای نکرده با کم انگاری قدرت ملی و بزرگ شمردن دشمن موافقتنامه‌ای امضا شود که آیندگان آن را خیانت تلقی کنند.

تصریح کرد: گرچه با توجه به تیزهوشی و تدین مذاکره کنندگان و نظارت مجلس، این احتمال بسیار ضعیف است اما نمی شود از اشتباه مصون بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت:دولت را به تلاش مجدانه درجهت تحقق مطالبات به حق معلمین فرامی خوانم. ادامه مطلب...

» نظر

مقام سوم جشنواره فیلم و عکس گناباد به عکاس سنویی رسید

مهدی ذوالفقاری از جوانان فعال سنویی مقام سوم جشنواره فیلم و عکس شهرستان گناباد  در بخش آزاد حرفه ای را کسب کرد.

مراسم اختتامیه سیزدهمین  جشنواره فیلم و عکس گناباد با معرفی نفرات برتر برگزار گردید.در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره فیلم و عکس شهرستان گناباد  که با حضور تعداد کمی از مسئولین و جمع کثیری از هنرمندان و علاقمندان در محل سالن ارشاد برگزار شد از نفرات برتر با اهدا لوح تقدیر و تندیس جشنواره تقدیر شد.

در این جشنواره آقای مهدی ذوالفقاری در بخش آزاد حرفه ای شرکت نمود که پس از داوری به مرحله مسابقه و نمایش راه یافت

در مراسم اختتامیه جشنواره لوح تقدیر مقام سوم عکس در بخش آزاد حرفه ای به وی تعلق گرفت


» نظر

خاطرات کوتاه از شهید غلامرضا مردانی بعد 33 سال

مروز از کنار مزارش رد شدم. چقدر دلم برایش تنگ شد. نه اینکه بشناسم یا دیده باشمش. اما دلم برایش تنگ شد, چقدر امروز ما, به امثال غلامرضا ها نیاز داریم. 
یاد شهید دیگری افتادم, بعد از او هم خواهم گفت.وامثال غلامرضا ها زیاد بودند و امروز چه اندک...

در سی و سه سال پیش در چنین  روزی پیکر اولین شهید روستا پاسدار شهید غلامرضا مردانی بر دوش اهای روستای سنو تشییع شد ادامه مطلب...

» نظر

تصاویر زیبا از جشن کوثر رضوی(بلغورپزان )

 

عکاس محسن محمودی

ادامه مطلب...

» نظر

مصاحبه با کارگر خستگی ناپذیر

 

نقش کارگران در پیشرفت، ترقی و شکوفایی کشور بی بدیل است ،با نگاهی در همه عرصه های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران درمی یابیم که کارگران نقش مهمی در امر تولید، پیشرفت و خدمت به مردم برعهده داشته اند .

گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر فرصتی است تا از زحمات بی بدیل این قشر زحمتکش قدردانی کنیم.بهمین مناسبت خبرنگار ما با یکی از کارگران خوش اخلاق و نمونه  که همواره در تمامی مراسماتی که در روستا برگزار میشود یکی از اعضای زحمتکش وفعال میباشد. میرزا  حسن ذغالی را همه میشناسند و احتیاجی نیست که ایشان را معرفی نمایم مردی  خوش رو که در عین خستگی همیشه لبخند بر لبانقش نقش بسته ادامه مطلب...

» نظر

برگزاری مراسم اعتکاف در روستای سنو

مراسم منوی اعتکاف همزمان با سراسر کشور در روستای سنو باحضور جمعی از خواهران مومن روستا در محل مسجد سید الشهدا سنو برگزار گردید .  تعداد75نفر از خواهران روستا همچون سالهای گذشته با حضور در مسجد و فاصله گرفتن از مشکلات و دغدغه های زندگی سه شبانه روز به عبادت و رازونیاز و روزه گرفتن پرداختند.

حجت اسلام سیدان روحانی روستای سنو گفت: این مراسم حدود ده سال است که در روستای سنو برگزار میشود و هر ساله با استقبال بیشتری روبرو میشود . وی در ادامه افزود: برنامه های اجرا شده در اعتکاف شامل سخنرانی،نماز جماعت، گفتمان دینی، مولودی خوانی، ادعیه، بیان احکام و پرسش و پاسخ می باشد که با استقبال خوب معتکفین مواجه شد. وی با اشاره به اهمیت اعتکاف آنرا فرصتی مناسب برای پر کردن خلاء ارتباط انسان مؤمن با خالق خود عنوان کرد و افزود: حضور در مراسم اعتکاف یکی از نعمتهای الهی است که نصیب هرکسی نمی شود.


» نظر

مصاحبه با مرد سرد و گرم چشیده شورای اسلامی سنو

ساکنان روستای سنو معنای واقعی شورا و میزان تاثیرگذاری آن بر روند زندگی خود را در جریان فعالیت‌های با ارزش حاج علی عجمی دریافتند؛ زمانی که جاده خاکی سنو  ‌آسفالت شد و یا زمانی که نهادهای همانند مخابرات ،پروژه اب آشامیدنی،مرکز بهداشت،صندوق قرض الحسنه ،بانک کشاورزی،شرکت تعاونی روستایی و……راه اندازی شد. وقتی که اهالی روستا برای رفع مورد نیاز خانواده خود دشواری های زمان‌های گذشته را متحمل نشدند، همگان دریافتند که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های سازمانی به نام "شورا" می‌توان شرایطی مناسب‌تر برای زندگانی در روستا را فراهم کرد. 

با توجه به گستره اقدامات و برنامه‌های شوراهای اسلامی در روستاهای مختلف بر آن شدیم تا ضمن انجام گفتگویی با حاج علی عجمی مرد سرد و گرم چشیده شورا اسلامی سنو خسته نباشید هم خدمت اعضای شورای اسلامی داشته باشیم ادامه مطلب...

» نظر

جشن کوثر رضوی(بلغورپزان روستای سنو برگزار گردید

بار دیگر همایشی مردمی از انسانهای خونگرم روستای سنو و روستاهای مجاور همانند سالهای قبل در محل چشمه سنو برگزار شدتابه شکرانه آب پر برکت آن که به لطف خداوند و توجه علی ابن موسی الرضا همه مردم از آن بهره مندند سفره ای نذری پهن کنند وبلغوری بپزند.

صبح جمعه مردم روستا آرام قرار نداشتند پیر وجوان وحتی کودکان با پای پیاده وتعدادی هم باوسایل نقلیه خود را به محل چشمه رساندند تا در این مراسم شرکت کنندبرخی از زنان و مردان  از صبح زود برای پختن بلغور در محل چشمه حضور داشتند.

مراسم امسال با توجه به تعطیلی روز شنبه  نیز با شکوه خاصی در محل چشمه سنو برگزار گردید و همچون سالهای گذشته سنوئیهای مقیم دیگر شهرها در این روز خود را به زادگاهشان رسانده بودند تا در این مراسم شرکت کنندکه این بیانگر عشق وعلاقه آنها به زادگاهشان است.

گفتنی است نماز ظهر و عصر با حضور پرشکوه نماز گزاران در محل برگزار گردید. این مراسم هر سال در اردیبهشت ماه باحضور باشکوه مردم برگزار می شود.

 این جشن که یادگار چند صد ساله و آیین سنتی مذهبی اهالی روستای سنو می باشد رامی توان تنها همایش خود جوش ومردمی شهرستان گناباد نامید که ضمن داشتن بارسنتی مذهبی یک پیاده روی خانوادگی و دسته جمعی است که در ایجاد روحیه نشاط وهمبستگی بین اهالی روستای سنو ،موسیرز،سرآسیاب نقش مهمی را داردکه دریک روز صبح بهاری از اول صبح با پیاده روی دسته جمعی اهالی این روستاها  به محل مظهر چشمه سنو که عجیب ترین چشمه شهرستان گنابادمی باشد شروع می شود.

و با قربانی کردن چند گوسفند در محل مظهر چشمه به پخت بلغور که یکی از غذاهای سنتی روستای سنو می باشد می پردازند و نماز ظهر را به شکرانه این نعمت خدادای سالی یک بار در کنار چشمه روستای سنو برگزارمی کنند.

این مراسم بنام جشن کوثر رضوی نام گذاری شده است

امسال نیز مردم روستای سنو جمعه این هفته مورخه 11/2/94 جشن را باشکوه تر از هرسال برگزار نمودند .


» نظر

تبریک روز شورا

نهم اردیبهشت روز ملی شوراها  را به اعضای محترم شورای روستای سنو که با وظیفه شناسی  در حل مشکلات روستا تلاش می نمایند و با امانت، کفایت، درایت و کیاست و حسن سلوک برای نیل به جامعه ی شهروند مدار خالصانه و عاشقانه کوشش می نمایند و در جهت بالندگی ، شکوفایی ، عمران و آبادانی قدم برمی دارند تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

» نظر
   1   2      >
بایگانی
پاییز84
زمستان 84
اردیبهشت85
خرداد85
تیر85
مرداد85
شهریور85
مهر85
آبان85
میراث فرهنگی وگردشگری سنو
زمستان 85
بهار86
تابستان 86
مهر86
آبان 86
آذر86
دی 86
بهمن86
فناوری اطلاعات روستاتی سنو
اسفند86
فروردین87
ارد یبهشت 87
خرداد87
خرداد 1387
تیر 1387
مرداد 1387
آبان 1387
آذر 1387
دی 1387
بهمن 1387
اسفند 1387
فروردین 1388
اردیبهشت 1388
خرداد 1388
تیر 1388
مرداد 1388
شهریور 1388
مهر 1388
آبان 1388
آذر 1388
دی 1388
بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
فروردین 89
اردیبهشت 89
خرداد 89
تیر 89
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
بهمن 89
دی 89
اسفند 89
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
فروردین 93
اسفند 92
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95