سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لینک دوستان
درخت دوستی
روستای شیرازآباد
گنابادسیتی
باشگاه جوانان روستای روچی
آشنایی با روش یادگیری خدماتی
روستای استاد
روستای وفس
روستای بیلند
روستای حاجی آباد
گنابادشناسی
اخبارگناباد
کانون فرهنگی نوغاب
باشگاه کشاورزان جوان خلیل آباد
روستای اسفرجان
روستای شاهکوه
روستای قرن آباد
روستای دماب
روستای مهموئی
سازمان مرکزی تعاون روستائی
ایران ترویج
روستای ملوند
روستای کریت
روستای‌ پاکدشت‌
روستای دستگرد بیرجند
روستای مرانک
پایگاه خبری گناباد
آباد باد گناباد
جامع ترین سایت روستاشناسی ایران
سایت مهدی زنگوئی
شهر برزک
روستای ازناوه
روستای کزج
روستای کلات گناباد
روستای سقی
روستای دشتیاری
بچه های روستا
خبرگزاری روستا
گالری عکس شهرستان
سایت اطلاع رسانی فرش ایران
کارپتور
روستای خان آباد
موسسه توسعه روستایی ایران
روستای جزین
روستای خیبری
روستای دلوئی
باشگاه کشاورزان جوان روستای بیمرغ
روستای بقمچ
روستای نیور
روستای بغداده
روستای هدک
روستای نجم آباد
روستای نجم آباد گناباد
باشگاه کشاورزان جوان اسجیل
دنیای مجازی
باشگاه کشاورزان جوان روستای کلیدر
دهیاری گیسور
روستای زیبد
باشگاه کشاورزان جوان روستای صدخرو
پایگاه اطلاع رسانی شورای روستای سقی
روستای برگو
پایگاه تصاویر روستای سنو
گناباد20
روستای نوق
وبگاه روستای کوشه

بازار زعفران

سال نیکو برای کشاورزان

در حال که به پایان فصل برداشت زعفران می رسیم قیمت انواع زعفران  هنوز ثبات چندانی ندارد.
زغفران ممتاز درجه یک با قیمت مثقالی  8500 دیروز در بازار گناباد معامله شد.

 گل زعفران نیز در همین روز تا قیمت کیلویی 17 هزار تومان رسید......

 
امسال بازار زعفران تحولی مثبتی به سود کشاورزان داشت و بسیاری را امیدوار کرد که هنوز کار کشاورزی توجیه اقتصادی در منطقه دارد.
 در آغازین روز ها فصل برداشت گل زعفران تا قیمت حدود بیست هزار تومان معامله شد و در اوج برداشت تا قیمت 12 هزار تومان سقوط کرد  ولی این روز ها دوباره دچار رشد شده و دیرور 27 آبان ماه تا 17 هزار تومان در بازار گناباد معامله شد.
 اگرچه نوسانات بسیاری در بازار دیده می شود ولی پیش بینی می شود تا اوایل آذر ماه همانند سنوات گذشته  ثبات در بازار و قیمت ها حاکم خواهد شود و می توان از آن پس تحلیلی مناسب از برداشت امسال ارائه کرد.

 قیمت زعفران نیز حال و روز خوبی دارد.                                                                                                          زعفران                  


زعفران ممتاز درجه یک مثقالی                    8500                                                                                                              
زعفران ممتاز درجه دو - پوشالی مثقالی             7500                                                                                                        
زعفران دسته با ریشه مثقالی                       6200 

   
تحولات مثبت بازار زعفران که بعد از چند سال در مجموعه جنوب خراسان بزرگ دیده می شود نتیجه مدیریت خوب دولت نهم  و ورود به جای آن به بازار است.
دولت امسال نیز قیمت  خرید خود را 760 هزار تومان اعلام کرده است . این در حالی است که در بازار تا کیلویی 1600000- یک میلیون و ششصد هزار تومان  جابجایی و معامله زعفران صورت گرفته است.

 


قطعا قیمت پیشنهادی تولید فقط دریچه اطمینانی است که دوباره شاهد سقوط قیمت ها از سوی برخی افراد صاحب نفوذ در بازار نباشیم.
                                                                                                                                    منبع:پایگاه خبری شهرستان گناباد


» نظر

گزیده اخبار

وزیر جهاد کشاورزی به برنا خبر داد:
باشگاه کشاورزان جوان تشکیل می شود

 

وزیر جهاد کشاورزی گفت: سطح تحصیلات کشاورزان برای ما مهم است و به همین دلیل تصمیم گرفتیم باشگاه کشاورزان جوان را تشکیل دهیم تا در این باشگاه ها، جوانان تحصیلکرده روستایی حضور یابند و مشغول به کار شوند.

محمدرضا اسکندری، وزیر جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار سیاسی برنا با تاکید بر لزوم حضور جوانان در بخش کشاورزی گفت: یکی از کارهایی که ما در بخش کشاورزی انجام می دهیم جوان سازی است؛ زیرا اکنون بخش کشاورزی ما پیر است و به طور مثال در قسمت کشاورزی متوسط سن افراد 40 سال است که نسبت به دیگر مشاغل سن بیشتری است در صورتی که در دیگر بخش ها اینگونه نیست.
وی افزود: سطح تحصیلات کشاورزان نیز برای ما مهم است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم باشگاه کشاورزان جوان را تشکیل دهیم که در این باشگاه ها جوانان تحصیلکرده روستایی حضور دارند و مشغول به کار شوند.
اسکندری خبر داد: اکنون باشگاه کشاورزان جوان در برخی استان ها ایجاد شده است.
وزیر جهاد کشاورزی در ادامه اظهارداشت: اکنون شرایطی در حال فراهم شدن است که بتوانیم شهرک های کشاورزی را ایجاد کنیم تا فارغ التحصیلان دانشگاه ها در آنجا فعالیت کنند که آنها هم به نوعی کشاورز محسوب می شوند.
وی ادامه داد: در اصل وزارت جهاد کشاورزی به دنبال این است که در کنار فعالیت های خود، هسته های خدمات فنی- ترویجی را در مناطق مختلف کشور تشکیل دهد.
وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: این خدمات ترویجی را قرار است به بخش خصوصی واگذار کنیم تا با این کار در این بخش نیز نوعی جوان سازی صورت گیرد.
اسکندری تاکید کرد:‌ با این اقدامات سطح تحصیلات در بخش کشاورزی افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به تسهیلات بانکی در بخش کشاورزی گفت: هم اکنون بیش از هشتاد درصد تسهیلات بانکی که ما در بخش کشاورزی ارائه می دهیم، به جوانان اختصاص دارد که امیدبخش آینده درخشان در این بخش خواهد بود.

» نظر

راه اندازی اورژانس سنو

                  پایگاه اورژانس 115روستای سنو فعالیت خود را آغاز نمود

با پیگیری های مستمر اعضای گروه پیشگیری از اعتیاد اجتماع محور پایگاه اورژانس جاده ای سنو به بهره برداری رسید
علیخانی مسئول گروه افزود: براساس طرح گروه وبا پیگیری های یکساله توانستیم مسئولین دانشگاه علوم پزشکی گناباد را متقاعد تا کارشناسی اداره اورژانس در روستای سنو جهت ضرورت این امر انجام شود و پس از کارشناسی نظر موافق دانشگاه اعلام شد .ولی بعد از آن با واکنش روستاهای مجاور روبرو شدیم ولی با پیگیریهای مجدد و حمایت جدی مسئولین به خصوص فرماندار محترم شهرستان دانشگاه علوم پزشکی نسبت به راه اندازی آن اقدام نمود . همچنین از زحمات دکتر مسلم ریاست دانشگاه و معاونت حترم درمان آقای دکتر اکبری وآقای دکتر عبادی نیز تشکر میشود.
بزودی با حضور دکتر لنکرانی وزیر بهداشت از پایگاه اورژانس 115 سنو بهره برداری خواهد شد.


» نظر

مهد کودک سنو

                مهد کودک سنو امسال نیز به کار خود ادامه میدهد

    ظریفی عضو شورای اسلامی روستای سنو گفت: در سال گذشته بامشارکت شورای اسلامی مهد کودک روستا زیر نظر سازمان بهزیستی راه اندازی شد وامسال نیز با 15 نو آموز به کار خود ادامه میدهد.

همچنین وی از گروه  اجتماع محورپیشگیری از اعتیادروستا به خاطر پیگیری وتلاشهایشان در راه اندازی این مجموعه تشکر کرد.


» نظر

اقتصاد سنو

«اقتصاد سنو» وارد دنیای مجازی شد

با همت وتلاش یکی از جوانان علاقمند وعضو باشگاه کشاورزان جوان سنو وبلاگ  «اقتصاد سنو» بر روی شبکه جهانی قرار گرفت

در این وبلاگ که به همت  علیرضا رضائیان دانشجوی  رشته اقتصاد کشاورزی  تهیه گردیده است مطالبی در خصوص اقتصاد وکارآفرینی روستایی،چالش های توسعه روستا،اقتصاد کشاورزی و... به چشم می خورد .

با امید به اینکه هر روز شاهد  ابتکارات وفعالیتهای خبری  جوانان موفق روستای سنو در زمینه های مختلف باشیم.

   آدرس وبلاگ:    http://www.senoeghtesad.parsiblog.com      

 


» نظر

ساماندهی گلزار شهدا

با حضور جمعی از مسئولین

کلنگ ساماندهی گلزار شهدا سنو به زمین زده شد

  با حضور جمعی از مسئولین شهرستان واهالی روستای سنو کلنگ بهسازی وساماندهی گلزار شهدای روستای سنو به زمین زده شد

در این مراسم که فرماندار ،امام جمعه گناباد وکاخک،بخشدار ،مسئولین سپاه وبنیاد شهید حضور داشتند ابتدا حجه الاسلام رنجبری امام جماعت روستای سنو ضمن خیر مقدم به مسئولین محترم مطالبی را ایراد نمودند در ادامه این مراسم عبدی رئیس بنیاد شهید وامور ایثارگران گناباد  با بیان اینکه در شهرستان گناباد در سال 86 تنها 2 گلزار شهدا ساماندهی خواهد گردید ادامه داد این طرح در مدت 3 ماه وبا اعتباری بالغ بر 100 میلیون ریال بهخ اجرا در خواهد آمد

لازم به ذکر است که روستای سنو در طول 8 سال جنگ تحمیلی 8 شهید تقدیم انقلاب ونظام نموده است.


» نظر

گزیده جراید

                       باشگاه کشاورزان جوان؛طرحی که پس از 42 سال به جنگل رسید


جنگل- خبرنگار قدس: نظم و سازمان یافتگی نیاز امروز هر قشر و گروهی برای نیل به موفقیت می باشد و انسجام گروهی علاوه بر ایجاد انگیزه، زمینه های زیادی را برای تحقق عدالت و رسیدن افراد به سهم خود از امتیازات جامعه فراهم می کند. تشکیل گروه ها، سازمانها، تعاونی ها، باشگاه ها و... با ارایه اهداف خاص در هر زمینه ای نیاز امروز می باشد.
کشاورزی که در کشور ما سهم بزرگی را در انجام کارهای تولیدی و اقتصادی دارد، تاکنون در این خصوص نتوانسته از نظام خاصی برخوردار باشد، به نحوی که در هیچ مرحله ای از مراحل سه گانه کاشت، داشت و برداشت، انسجام گروهی وجود نداشته و کشاورزان با چندگانگی در دریافت مواد و خدمات اولیه کشاورزی و چندنرخی در ارایه محصولات کشاورزی رو به رو هستند. خدمات دولت هم تاکنون آن طور که باید دست کشاورزان را نگرفته و کشاورزان عملاً از این حمایت محروم شده اند.
باشگاه کشاورزان جوان یا باشگاه کشاورزان روستایی طرحی است که در صورت عملی شدن، می تواند نقش بسزایی در این انسجام داشته باشد. طرحی که بیش از 40 سال از شروع آن گذشته و اینک در شروعی مجدد قرار گرفته است. مهندس صاحبی، از مروجین خراسان رضوی که به منظور ترویج این باشگاه به جنگل رفته است، دیر رسیدن این طرح به جنگل را ناشی از دورافتادگی جنگل می داند.
وی وظیفه مروجین را کسب مطالب از منابع مختلف و ارایه آن به مخاطبان خود می داند و می گوید: ایجاد تحول در زندگی مردم از وظایف مروج می باشد.
صاحبی می افزاید: دانش نزد کارشناسان است، اما دانایی با تجربه به دست می آید.
وی با اشاره به این که نسبت جمعیت جوان در استان 62 درصد می باشد، گفت: 68 درصد جمعیت جنگل جوان بوده و با توجه به این که کشاورزی سنتی دارای نوآوری نیست، ابتکار و خلاقیت از ملزومات کشاورزی امروز است.صاحبی در تعریفی، باشگاه را یک ظرفیت انسانی، اجتماعی و آموزشی دانست و گفت: باشگاه یعنی نشستن سازمان یافته 30 تا 50 نفر جوان روستایی دور هم و سبک و سنگین کردن نیازها، منابع، روشها و راهکارهای درست انجام امور و تقسیم کار با ایجاد سازمان کار بین خود، برای خود و به دست خود.
وی اشاره کرد: باشگاه همانند سایر تشکلها، یک سازمان غیررسمی، یک ساختار که نیازمند ساخت دهی محلی با برنامه ریزی و روشهای انجام کار است که نقش ترویج، تنها حمایت و انجام آموزشهای اولیه آن می باشد.
تاریخچه باشگاه جوان روستایی به سال 1335 برمی گردد که تا سال 42 فعال بود و اینک در حال تحولی عظیم است.
به گفته صاحبی چارت سازمان باشگاه شامل کمیته محلی می باشد، متشکل از نماینده بخشدار، نماینده آموزش و پرورش، نماینده جهاد کشاورزی، نماینده شورای اسلامی و معتمد محل که پس از تشکیل این کمیته دو نفر دبیر مرد و زن انتخاب و دبیران کمیته های هفتگانه را تشکیل می دهند: کمیته اشتغال، کمیته آموزش و ترویج، انجمن ادبی، امور مذهبی، واحد کتابخانه، امور فرهنگی و هنری و کمیته ورزشی.
این هفت کمیته برگرفته از علامت اختصاری "دال" می باشد، به مفهوم دانایی، دستها، دل و دوام و تندرستی که اصول اساسی و زیربنایی باشگاه می باشد


» نظر

گردهمایی

معاون ترویج ونظام بهره برداری وزارت جهادکشاورزی درمشهد:
استفاده از ایده های نو وخلاقیت جوانان درکنار تجارب کشاورزان خبره ضروری است

13/6/1386

 معاون ترویج ونظام بهره برداری وزارت جهادکشاورزی گفت: استفاده از ایده های نو و خلاقیت جوانان درکنار تجارب کشاورزان خبره می تواند درتوسعه کشاورزی موثر باشد.

            دکتر پیمان فلسفی درگردهمایی مشترک انجمن های خبرگان کشاورزی ودبیران باشگاههای کشاورزان جوان درمشهد بااشاره به ضرورت استفاده از تمام ظرفیت های موجود برای دستیابی به اهداف بخش کشاورزی افزود: خودکفایی درمحصولات اساسی وصادرات غیر نفتی بخش کشاورزی مورد توجه وزارت است به گفته وی سال گذشته بیش از 100 میلیون تن محصولات کشاورزی درکشور تولید شد. وی تسریع درانتقال یافته های تحقیقاتی رایکی از سیاست های وزارت برشمرد وافزود: دراین راستا تاکنون 1200 سایت الگویی درکشور ایجاد شده است .

        هندس خراشادی زاده  مدیر ترویج استان نیز در این همایش گفت: درحال حاضر54 باشگاه کشاورزان جوان فعال درسطح استان موجود است که این رقم به 110 مورد افزایش خواهد یافت.

                                                          منبع:سایت اطلاع رسانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی


» نظر
بایگانی
پاییز84
زمستان 84
اردیبهشت85
خرداد85
تیر85
مرداد85
شهریور85
مهر85
آبان85
میراث فرهنگی وگردشگری سنو
زمستان 85
بهار86
تابستان 86
مهر86
آبان 86
آذر86
دی 86
بهمن86
فناوری اطلاعات روستاتی سنو
اسفند86
فروردین87
ارد یبهشت 87
خرداد87
خرداد 1387
تیر 1387
مرداد 1387
آبان 1387
آذر 1387
دی 1387
بهمن 1387
اسفند 1387
فروردین 1388
اردیبهشت 1388
خرداد 1388
تیر 1388
مرداد 1388
شهریور 1388
مهر 1388
آبان 1388
آذر 1388
دی 1388
بهمن 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
فروردین 89
اردیبهشت 89
خرداد 89
تیر 89
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
بهمن 89
دی 89
اسفند 89
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
مرداد 90
شهریور 90
مهر 90
آبان 90
آذر 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
فروردین 92
اردیبهشت 92
خرداد 92
تیر 92
مرداد 92
شهریور 92
مهر 92
آبان 92
آذر 92
دی 92
بهمن 92
فروردین 93
اسفند 92
اردیبهشت 93
خرداد 93
تیر 93
شهریور 93
مهر 93
آبان 93
آذر 93
دی 93
بهمن 93
اسفند 93
فروردین 94
اردیبهشت 94
خرداد 94
تیر 94
مرداد 94
شهریور 94
مهر 94
آبان 94
آذر 94
دی 94
بهمن 94
فروردین 95
اردیبهشت 95
خرداد 95